Pagina's

woensdag 2 november 2016

'Ik zie niet op tegen de bevalling' - Naïef of gewoon positief in het leven staan?!

'Zie je op tegen de bevalling?' Naarmate ik verder in mijn zwangerschap raak, krijg ik steeds vaker deze vraag. Mijn antwoord is sinds ik die positieve test in handen had hetzelfde: nee, eigenlijk niet. Misschien is het naïef. Misschien komt het door mijn onwetendheid. Of sta ik gewoon positief in het leven. Er zullen genoeg mensen oordelen over het feit dat ik er niet tegenop zie. Wellicht denken ze wel 'Nou dat meisje gaat het zwaar krijgen' of 'Hah! Dat zal haar behoorlijk tegen gaan vallen'.

Mijn insteek 'Bevallen? Ontspannen is the answer!'
Ja wellicht gaat het ontzettend tegenvallen, maar wat heeft het voor zin om mij druk te maken over iets wat alle kanten op kan gaan. Het kan een ontzettend zware bevalling worden, maar het kan ook heel erg mee vallen. Er zijn tientallen al niet honderden scenario's mogelijk. Ik kan er nachten over gaan wakker liggen, maar wat bereik ik er mee? Het verandert er niet door. Dus daarom heb ik ervoor gekozen om het los te laten en het maar over mij heen laten komen. Ik heb zelfs gehoord dat bevallen beter gaat als je je er minder druk over maakt. Dus dat is mijn plan!

Bevallen = hem eindelijk ontmoeten
Het enige wat ik zeker weet met betrekking tot de bevalling is dat de bevalling nodig is om mijn kleine man te ontmoeten. Ik zal de bevalling moeten doorstaan, voordat ik hem in mijn armen kan sluiten. Dus bevallen? Hoe pijnlijk ook, zal ik met alle liefde voor hem doorstaan! Kom maar op!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten